- ثبت مشخصات و جریان نامه های وارده و صادره و موضوع و شماره آنها در دفاتر مربوطه
- تفکیک و توزیع نامه ها برای ارجاع به واحد اقدام کننده و پیگیری آنها
- تهیه و تنظیم گزارشات مورد نیاز جهت ارائه به مقام مافوق
- دریافت و اعلام وصول نامه هایی که از ادارات و سایر واحدها به مرکز ارسال می گردد
- پیگیری انجام امور مربوط به صدور مکاتبات پزشک قانونی و سایر ارگان ها با هماهنگی واحد پذیرش و مدارک پزشکی بیمارستان و مسئولین مربوطه
- برخورد مناسب و پاسخگویی به مراجعین
- پاسخگویی به موقع به تلفنها و در صورت لزوم برقراری ارتباط با ریاست و مدیریت بیمارستان
- تهیه و تنظیم گزارشات لازم پیرامون مطالب و وقایع مهم روزانه جهت ارائه به مقام مربوط
- ابلاغ دستورات مافوق به اشخاص و موسسات ذیربط و یا واحدهای تابعه برحسب خط مشی تعیین شده
- راهنمایی و در صورت لزوم فراهم آوردن وسایل و یا انجام درخواستهای متقاضیان و مراجعه کنندگانی که تقاضای آنان بدون ملاقات با مقام ذیربط امکان پذیر است
- تنظیم لیست متقاضیان داخلی یا خارجی جهت ملاقات با مقام مربوطه و تعیین ساعت ملاقات برای آنها
- آماده نمودن سوابق و پرونده های مربوط به جلسات و سمینارها برای اطلاع مقام مربوط
- انجام اقدامات لازم در زمینه برقراری ارتباط تلفنی مقام مربوط
- انجام اقدامات لازم در زمینه دریافت، ثبت و توزیع و نگهداری و بایگانی پرونده ها و سایر اسناد و مدارک واحد مربوطه
- انجام امور مربوط به مخابره نمودن نامه ها از طریق نمابر
- تنظیم ساعات جلسات، کمیته ها و هماهنگی و پیگیری های مربوطه
- انجام سایر امور محوله طبق نظر مافوق